wordt compleet ontzorgd op het gebied van IT beheer

Nederlandse Energie Maatschappij

De Nederlandse Energie Maatschappij is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dit vraagt om een ICT partner die de bijbehorende veranderingen van de ICT-omgeving goed kan managen. Geïnterviewd: Frans Verbiest, hoofd Procesmanagement & IT bij de Nederlandse Energie Maatschappij

Over Nederlandse Energie Maatschappij

Nederlandse Energie Maatschappij (hierna genoemd: NLE) is de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland. Sinds 2005 daagt NLE traditionele marktpartijen uit. NLE houdt de markt scherp, want hoe meer concurrentie des te lager de energieprijzen en des te beter de dienstverlening.

De eerste kennismaking

Een groeiende organisatie vraagt om een IT-partner die de bijbehorende veranderingen van de IT-omgeving goed kan managen. Professionaliteit, body en een groter spectrum aan diensten maken het mogelijk om goed in te spelen op de wensen en behoeften van NLE. Frans Verbiest: “Wij hebben een aantal jaren prettig samengewerkt met een ander IT-bedrijf. NLE is de afgelopen jaren sterk doorgegroeid op IT-gebied en op een gegeven moment ontstonden er wat strubbelingen. Het werd een beetje het tafellaken-en-servet verhaal; het paste niet meer. Via een gemeenschappelijke kennis zijn we toen met @Valley in contact gekomen en we hebben al snel het eerste gezamenlijke project opgestart.”

Inventarisatie, verbeterprojecten en ICT beheer

@Valley heeft eind 2013 een inventarisatie van de IT-Infrastuur gedaan, met aansluitend een verbetervoorstel. In februari 2014 zijn NLE en @Valley een samenwerking gestart. De samenwerking heeft tot nu toe geresulteerd in mooie verbeterprojecten: optimalisatie van Active Directory, VMWare, nieuwe back-up oplossing en storage, en er is nieuwe tooling voor desktop imaging en het beheer geïmplementeerd. Ook heeft @Valley een groot deel van de IT-beheerdienstverlening overgenomen.

Frans Verbiest: De aanpak rond de overname van de beheerdienstverlening werkte goed. Ze hebben zich echt ingewerkt in de behoefte van onze organisatie en bij overname van het contract waren ze volledig in charge over onze infrastructuur. Op dit moment is @Valley onze partner voor het beheer van de hele virtuele omgeving en het netwerk. Daarnaast werken ze samen met onze service gateway en verleent @Valley tweede- en derdelijns support op de werkplekken.”

Een partnership waarin complexe IT-vraagstukken worden besproken

Frans Verbiest: “Bij de status van grote uitdager in de Nederlandse energiemarkt past een andere benadering van de markt dan bij bestaande aanbieders. Op zowel marketing-, service- als IT gebied kijken wij niet naar concurrenten, maar zoeken doorlopend naar wat nodig is om onze klanten op de beste manier te bedienen.”

Afhankelijkheid van IT wordt steeds groter, en het inrichten van processen daarom des te belangrijker. Efficiency en bedrijfscontinuïteit zijn hierbij belangrijke factoren. Elkaar over en weer uitdagen om in gesprek te gaan is een factor die continu zorgt voor verdere optimalisatie.

Frans Verbiest: “De mensen van @Valley zoeken ons regelmatig op, zowel de commerciële als technische mensen zijn regelmatig bij ons aanwezig. Er kan natuurlijk veel via mail en telefoon, maar persoonlijk contact werkt vaak toch net even prettiger. Door hun directe no-nonsens manier van communiceren weet je precies waar je aan toe bent.”

“We hebben echt een partnership met @Valley opgebouwd waarin complexere IT-vraagstukken worden besproken. Als wij aangeven wat we willen qua functionaliteit, geeft @Valley advies over mogelijke oplossingen en aandachtspunten.”

“Maar ze komen ook proactief met ideeën en oplossingen waarvan ze denken dat wij daar voordeel uit kunnen halen. Voor mij is @Valley een echte sparringpartner voor een gedeelte van onze IT-strategie. Daarmee houden we elkaar goed scherp en boeken we vooruitgang. Zo heeft @Valley ons met goede argumenten weten te overtuigen over te stappen op Office 365. Wij zijn best bereid om te experimenteren, maar dan wel met een goede onderbouwing.”

Duidelijke afspraken; compleet ontzorgd

De samenwerking bestaat uit heldere en goede afspraken, waarmee NLE compleet ontzorgd wordt op het gebied van IT-beheer. Frans Verbiest: “Wij ontvangen een mooie beknopte SLA-rapportage die op een A4’tje past. Daarnaast kunnen we managen op de afgesproken KPI’s. Kortom: we weten precies waar we aan toe zijn. En dat voor een vast bedrag per maand.”

Similar Works

Nelson Schoenen

Gegarandeerde ICT-performance en continuïteit

MVGM

Vastgoed beheren zonder ICT-zorgen

Nationale Borg N.V.

besteedt beheer complexe ICT omgeving uit